کد خبر: ۲۰۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران  در خصوص کیفیت لیگ بیست و یکم گفت: باید از چند جنبه به این موضوع بپردازیم. سطح لیگ ما به لحاظ فنی امسال پایین تر از سالهای قبل بود چون چند تیم شهرستانی که لیگ را گرم می‌کردند، امسال حال خوبی نداشتند و اتفاقات خوبی برایشان نیفتاد و حتی تغییر و تحولات کادرفنی تیم ها این را نشان می‌دهد و همچنین اتفاقاتی که باعث می‌شد دلسردی برای هواداران به وجود بیاید. اما وقتی از طرف دیگر نگاه می‌کنیم دو تیم پر طرفدار کشورمان در بالای جدول توانستند رکورد امتیازی خودشان را تا این مرحله بشکنند و این مسئله به این معنی است که در حال رو آوردن به یک سیستم محوری هستند.

وی ادامه داد: استقلال در چند سال گذشته خیلی خوب بازی کرده بود ولی هیچوقت نتوانسته بود در این سطح ظاهر شود. پرسپولیس هم در چند سال اخیر به لحاظ سیستم اداری، فنی، اجرای در زمین و گریز از حاشیه با اختلاف بهترین تیم ایران بوده و همین گریز از حاشیه به پرسپولیس کمک کرده بود تا بتواند همیشه موفق عمل کند. در حال حاضر هم هر دو تیم بی حاشیه کارشان را دنبال می‌کنند و استقلال در شرایط عالی قرار دارد. البته من پرسپولیسی هستم و دوست دارم پرسپولیس برنده دربی باشد اما فکر می‌کنم استقلال تیم بسیار خوبی را مهیا کرده و بازی بسیار سختی است. امیدوارم بازی مساوی نشود. پیروزی پرسپولیس در این بازی می‌تواند لیگ را جذاب تر کند ولی من از آن آدم هایی هستم که تیم دومم استقلال است. چون مردم با موفقیت این تیم خوشحال و با ناراحتی آن ناراحت می‌شوند. من فکر می‌کنم پرسپولیس و استقلال خوب همیشه زمینه ساز داشتن یک جامعه خوب، ورزش خوب و فوتبال خوب می‌شوند.

قائم مقامی در خصوص عملکرد استقلال در بازی با صنعت نفت آبادان عنوان کرد: استقلال عالی بازی کرد. من هفته پیش بازی‌شان را آنالیز هم کردم و فوق العاده خوب بازی کردند. من فکر می‌کنم اگر تک بازی هفته گذشته را ملاک قرار بدهیم، استقلال آماده تر وارد زمین می‌شود اما فراموش نکنید که پرسپولیس با تدبیر ارنج را چید و توانست بدون آسیب دیده و بدون محروم خودش را به دربی برساند و اینها مسائلی است که باید لحاظ کنیم. آقای مجیدی هم خیلی خوب کار کرده و واقعا تیم را خوب هدایت می‌کند و استقلال خیلی عالی رو به جلو می‌رود. در چند سال اخیر من همیشه از آقای گل‌محمدی گفته‌ام؛ فوق العاده بی نظیر عمل کردند و همیشه از ورود به حاشیه پرهیز می‌کنند که این می‌تواند یک الگو و کار خواستنی و مورد توجه برای بقیه مربیان جوان کشور باشد.


او در پاسخ به این سوال که برگ برنده پرسپولیس در این بازی چه چیزی خواهد بود بیان کرد: پرسپولیس تجربه و بازیسازی خوبی دارد. مشخصا مهندسان پرسپولیس در این بازی مهدی ترابی و امید عالیشاه هستند؛ فکر می‌کنم امید عالیشاه انگیزه زیادی برای این بازی دارد. به لحاظ زمانی و انگیزه ورزشی، بازیکنی که از مصدومیت رهایی پیدا می‌کند فرصت تصویر سازی ذهنی بهتری دارد. به نظر من امید عالیشاه و مهدی ترابی می‌توانند خیلی برای پرسپولیس تعیین کننده باشند.

وی همچنین در مورد استقلال گفت: قطعا بازیکنان خوب مهدی‌پور، حسین‌زاده و یامگا هستند که این سه بازیکن می‌توانند بازیکنان اثرگذاری باشند.

قائم مقامی درباره پیش بینی نتیجه دربی گفت: چیزی که دوست دارم اتفاق بیفتد برد ۳-۲ پرسپولیس به یادگار از ۳-۲ قبلی است. دوست دارم ۳-۲ باشد اما بازی، بازی جذابی باشد. واقعا اگر استقلال هم برنده بازی باشد هم من ناراحت نمی‌شوم چون استقلال هم امسال فوق العاده عالی بازی کرده و وقتی که تیم محبوبم برنده نمی‌شود از خوشحالی طرفداران استقلال همیشه خوشحال می‌شوم.

او در پاسخ به این سوال که خاطره انگیز ترین دربی برای او کدام بازی است اظهار داشت: دربی ۳-۲ ایمون زاید. در آن بازی قرار بود به استادیوم بروم اما نتوانستم. صبح آن روز با آقای آقازمانی در شبکه سه صحبت کرده بودم و گفته بودم بازی ۳-۲ می‌شود و پرسپولیس ۲-۰ بازی را عقب افتاد. من واقعا شرایط خوبی نداشتم وقتی پرسپولیس ده نفره شد. پرسپولیس گل اول را که زد یک حس غریبی در ذهنم گفت پرسپولیس برمی‌گردد. ارسال خوب و کار خوب  ترکیبی که روی گل اول انجام شد باعث شد حس من خوب شود. بلند شدم کاملا به بازی چشم دادم و حس می‌کردم در زمین کنار بازیکنان بازی می‌کنم.


او در پایان گفت: همه این اتفاقات شکل می‌گیرد که حال مردم خوب باشد. در کشورهای خارجی وقتی من به استادیوم ورزشی می‌روم چند ساعت حال مردم خوب می‌شود و وقتی تمام می‌شود می‌بینیم که آن فرد قضیه را برای همان استادیوم گذاشت و با احترام به حریف دست داد؛ حتی می‌ایستند و تیم باخته را تشویق می‌کنند. هدف ورزش این است؛ اینکه مردم در طول روز کارهایشان را بهتر انجام بدهند و کمتر بیمار شوند و کمتر احساساتی شوند، به هم کمک کنند و زیبایی ها را کنار یکدیگر جشن بگیرند. این اتفاق خیلی خوب است که وقتی من به دست نیاوردم اما حریفم به دست آورده بایستم و تشویقش کنم. آن هم حق دارد دیده شود و توجه و انسانیت را دوست دارد. واقعا معنی اصلی ورزش اینجا جلوه می‌کند و امیدوارم این اتفاق شکل بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار